Radzimy jak wybrać dostawcę urządzenia wielofunkcyjnego lub drukarki.

Gdzie i od kogo kupić urządzenie wielofunkcyjne?

To pierwsze pytanie gdy pojawia się kwestia zakupu nowego urządzenia wielofunkcyjnego albo drukarki. Zapewne przyczyną zmiany jest fakt, że sprzęt już się wyeksploatował, lub awarie są zbyt częste. Czas na zakup, na naradę, na decyzję.
Od Ciebie zależy, czy wydruki, skany, kserokopie będą zawsze na czas, a sprzęt będzie bezawaryjny. Wybierz dobrego dostawcę by nie martwić się „potem”, a nawet w razie awarii by współpracował i zapewnił autoryzowany serwis przez jak najdłuższy czas gwarancji.
Wybierz dostawcę, który jest długo na rynku.
Doświadczony dostawca odpowiednio dobierze sprzęt i weźmie za to odpowiedzialność, nagle nie zniknie z rynku, warto zwrócić uwagę, czy ma osiągnięcia – z pewnością pochwali się o tym na swojej www.
Wybierz dostawcę posiadającego autoryzowany serwis.
Taki dostawca w razie awarii nie przekieruje cię do innej firmy. Sam zajmie się problemem w krótkim czasie tzw. NBD (next business day = następny dzień roboczy).
Dostawca z okolicy.
Krótki czas na dostawę tonerów i reakcji serwisu zapewniają Tobie zawsze sprawne urządzenie. Jeśli dostawca jest w odległości 50km zapewne najszybciej spełni Twoje potrzeby.
Dostawca, który ma serwis, również przeprowadzi instalację i wdrożenie.
To atut – dostajesz wszystko z jednej ręki. Często dodatkowe usługi nie są dodatkowym kosztem, a to ważne.

Masz dostawcę, ale jeśli spełnia powyższe warunki – masz partnera w biznesie!

Świetnie, mamy pierwszy krok!
To odpowiedni moment byś opisał mu swoje potrzeby, ale nie mów mu jakiego urządzenia potrzebujesz. Daj poznać właśnie potrzeby, pokaż gdzie masz miejsce na sprzęt, opisz ile osób będzie korzystało, nawet jaką drogę muszą pokonać do urządzenia. A może są tacy, którzy chcą coś wydrukować zdalnie? Może tacy, którzy pracując zdalnie potrzebują zeskanowanych dokumentów? Sprawdź ile wydrukowałeś przez ostatni miesiąc, może rok. Opisz, czy korzystasz tylko z papieru, może też z kopert, zwrotek. Czy wydruki mają być zszyte. Zapewne użytkownik nie może pozwolić sobie na oczekiwanie na wydruki. Powiedz wszystko co uważasz za istotne.

Partner zna każdą odpowiedź i już wie czego potrzebujesz, więc jeśli nadal się wahasz to…

Czas na DEMO. Każdy dobrze przygotowany dostawca urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek zaproponuje Tobie możliwość sprawdzenia sprzętu przez określony przez Ciebie czas. Średnio czas użytkowania urządzenia w biurze to 3-4 lata zatem decyzja, którą podejmiesz będzie skutkowała na ten czas. Możliwość przetestowania sprzętu w Twoim środowisku biurowym jest świetnym rozwiązaniem. Teraz tego nie wiesz, ale podczas wdrożenia będziesz widział jak partner dba o terminową dostawę i skuteczne wdrożenie. W jego ramach powinien przeszkolić twoich współpracowników.

Podejmujesz właśnie decyzję, określ jeszcze czas umowy najmu i dyspozycyjność serwisu. Twój partner w biznesie powinien zaproponować zdalny monitoring urządzenia byś nie musiał zamawiać tonerów, zgłaszać cyklicznych usług serwisu, rozliczać urządzenia. Ewentualny przestój urządzenia ze względu na usterkę nie powinien być dłuższy niż 24h.

Ale dobry dostawca zawsze ma furtkę, która otwiera Tobie nowe możliwości i innowacje.

Podczas eksploatacji urządzenia rozwijasz się. Twój biznes rośnie, a ilość przetwarzanych dokumentów wraz z nim. Masz nowe pomysły biznesowe. Dlatego kiedy tylko twoje potrzeby wzrosną, partner może zaproponować zmianę urządzenia na inne bez żadnych kosztów wymiany. Skoro najmujesz już sprzęt to niech on będzie dopasowany do potrzeb, zawsze.

… z czasem zadasz sobie pytanie: po co zajmować się drukarkami i urządzeniami wielofunkcyjnymi skoro masz partnera w biznesie? Skup się na własnych i kluczowych zadaniach, na swojej działalności, a kwestie sprzętu pozostaw tym dla których drukarki i urządzenia wielofunkcyjne są domeną i codziennie wzbogacają biznes swoich Klientów.