Macie w firmie wydarzenie, zakupiliście nowe urządzenie wielofunkcyjne, a może drukarkę, dobrze by było zadbać o koszty eksploatacyjne i już chodzi po głowie kwestia, a ile by kosztował nieoryginalny toner...
Tak, to w zasadzie jedyne działanie, które obniży koszty, bez większego angażowania się w temat. Ale czy na pewno nie można zrobić więcej ? Jeśli chcesz to zrobić samodzielnie to nic!

Nie jest sztuką obniżyć koszty eksploatacji drukarki, czy urządzenia wielofunkcyjnego, sztuką jest je obniżyć nie tracąc jakości oraz utrzymać te obniżone koszty przez okres np. 3 lat. Dlatego nasza umowa OneStepProfit|care obniża i zamraża koszty wydruków, a jednocześnie gwarantuje wysoką jakość obsługi serwisu.

Zapewne kupujesz do swojej drukarki tonery raz na miesiąc, może dwa. Zastanawiasz się, czy znowu zaryzykować i kupić zamiennik, czy może nie narażać firmy na przestoje i usterki sprzętu i kupić toner oryginalny otrzymując gwarancję jakościowych wydruków i sprawnego urządzenia. Jakkolwiek, zajmujesz się tym i powiedzmy szczerze: tracisz czas. Potem oczekujesz na dostawę (paczka znowu kosztuje), zwykle kilka dni. Wydaje się Tobie, że to mało, bo toner był i tak tańszy niż oryginał - zostaje tylko czekać jak drukarka zareaguje na nowy nabytek, czy w ogóle się uruchomi, czy toner rozsypie się na podłogę, Twoją odzież ? OK, ale jest tanio. Tak, wg. mnie masz rację jest tanio bo - wybierasz najdogodnieszą z opcji jakie znasz.

Nie wiesz jednak, że są inne opcje !

Takie dziwne pytanie: Po co kupujesz toner ? Przecież oczekujesz wydruków, kserokopii. Płać więc za to co dostajesz - właśnie za te wydruki. Nie kupuj zatem tonera, dobry dostawca zrobi wszystko za ciebie. Dostarczy toner na dwa tygodnie zanim wyczerpie się ten, który masz w drukarce. Skąd wie ? Otóż używa oprogramowania, które na bieżąco sprawdza stan tonera. Nie musisz szukać dostawcy, nie musisz sprawdzać cen, nie musisz zamawiać, oczekiwać, sprawdzać czy działa, księgować faktury, robić przelewu, czyścić podłogi i odzieży. Zapewne, masz wiele innych zajęć. Zauważ, że celowo zostało użyte słowo "dostarczy", a nie sprzeda. Od tej pory nie kupujesz już tonerów, a podpowiem, że niemal cały zachodni świat pracuje w ten sposób.

Skoro nie kupujesz tonerów to za nie nie płacisz. Płacisz za to co dostajesz, czyli wydruki i kserokopie. Cena to zwykle 0,02 do 0,05 zł + vat. Jest uzależniona od modelu urządzenia i tutaj sprawa wygląda tak: małe urządzenia: cena sięga 5 groszy, duże 2 grosze. Oczywiście są urządzenia o jeszcze niższych kosztach eksploatacji, ale to już sprzęt do dużych centrów druku w niemałych firmach. A czy wiesz ile kosztuje wydruk, czy kserokopia w punkcie usługowym gdzieś w Twoim mieście? Zwykle 0,12 do 0,30 zł, a Ty masz wydruki za część tej ceny.
Teraz policzmy Twoje koszty. Załóżmy, że wydrukujesz 500 stron miesięcznie (1 paczka papieru) pomnóż to razy średnią cenę wydruku, czyli np. 0,03 zł, dodaj vat i to wszystko ! 500arkuszy x 0,03zł + 23% vat = 18,25 zł z podatkiem vat. Prawdopodobnie tyle płacisz za przesyłkę.

Co jeszcze zawiera cena, którą płacisz za każdy wydruk, czy kserokopię ?

Trudno by wymieniać, bo lista bedzie długa, ale można to ująć w kilku ogólnikach, które nie mają wyjątków: wszelkie oryginalne materiały eksploatacyjne i części, wszelki autoryzowany serwis, dojazdy serwisu. I bardzo ważna rzecz: czas skutecznej reakcji serwisu, czyli czas w jakim urządzenie zostanie naprawione od momentu zgłoszenia usterki. Tu gwarantujemy nieprzekraczalny termin 48h, jakkolwiek zwykle będzie to ten sam lub następny dzień roboczy. Poza tym nie zapłacisz za nic, nie wystąpią żadne inne nieprzewidziane koszty, a na dodatek jak to wyżej napisaliśmy: zamrozimy ceny na cały okres umowy, która trwa minimum 12 miesięcy, ale jeśli chcesz może być nawet 3-letnia.

Co z gwarancją ?

Dobre pytanie... Co masz w gwarancji ? Spójrz ile tam jest wyjątków, a pomijam już fakt, że gwarant będzie za wszelką cenę chciał realizować usługę zdalnie - usługa zdalna to nic złego jednak najczęściej skończy się to wizytą serwisanta, czy co gorsze odesłaniem sprzętu, a czas leci! Gwarancja nigdy nie obejmuje tonerów i materiałów eksploatacyjnych, musisz je kupować, a niektóre i tak wymagają autoryzowanego serwisu - na ceny nie masz wpływu jeśli chcesz utrzymać warunki gwarancyjne. Nasza umowa OneStepProfit|care jest najlepszą alternatywą gwarancji dostawcy. Obejmuje więcej i to na dłuższy okres. Ten artykuł zawiera wszelkie argumenty przemawiające za umową.

Jakby nie patrzeć takie rozwiązanie jest takim nawet rodzajem polisy. Pamiętasz jakie były zdarzenia, problemy z Twoim dotychczas używanym urządzeniem ? Nie dość, że były przerwy w użytkowaniu, to jeszcze wysokie koszty. Z rozwiązaniem OneStepProfit|care to już się nie powtórzy. Warto się zastanowić, nad niezwykle istotną sprawą jeszcze: łatwe planowanie kosztów. Duże firmy nie mogą żyć bez planowania, małe prawie nie planują, ale jeśli ktoś narysuje plan i zagwarantuje jego realizację to mamy kolejny skarb w naszej działalności. Łatwiej się pracuje kiedy mamy pewność, że koszty nagle nie skoczą w górę ograniczając np. inwestycje. A jesli masz firmę większą i urządzeń jest więcej to jedna miesięczna faktura w prosty sposób pokaże, które urządzenie w którym pomieszczeniu nagle wygenerowało większe koszty i czy są one uzasadnione. Bez tego prostego narzędzia, które otrzymujesz w cenie nie jesteś w stanie określić, czy koszty eksploatacji urządzeń wzrosły, pomijam fakt, że trudno na to zareagować!

Czy Twoim zdaniem po zakupie urządzenia taka współpraca nie zabezpieczy Twojego biznesu, nie odciąży Cię od nieuzasadnionych zajęć ? Wierz mi, do tej pory nie wymyślono lepszego rozwiązania, tysiące urządzeń objętych taką opieką w naszym regionie "nie może się mylić" :)